Фірма "Лібіга"в 1903 році розпочала будівництво вузькоколійної залізної дороги,яка мала сполучення Майдан з Синевидним.У Синьовидному було побудовано тартак і тут же пиломатеріали та ліс погружали на вагони широкої колії для відправки по країні та за границю.На будівництво залізної дороги фірма затратила великі кошти.Відчутні були великі труднощі,особливо там,де доводилось зривати та лупати вручну стримкі скелі.Наприклад,в с.Рибник чарез так званий"Надвир".Це місце там,де води с.Стрий ударяють об скелю та відбиваються від неї майже під прямим кутом,утворюючи вир.Краєм прямосисної скелі було вирубано місце для встановлення штреки.А таких місць було десятки.Біднота навколишніх сіл та власники добрих коней і волів,виконуючи на будівництві дороги та мостів певні роботи,мали заробітки.

Було побудовано і паровозне ДЕПО,куди заганяли паровози для ремонту.Для розвертання паровозів побудували залізнодорожній трикутник.Місце всіх цих будівель назвали"Стацією".
В 1928 році фірма"Годуля"розпочала будівництво в с.Майдан нового залізнодорожнього відгалуження в Турківський район в ліси і сіл Головське,Зубриця та їх околиць.Для її будівництва через річку Майданчанку почали будувати на висоті 6-8 метрів залізнодорожній міст довжиною більше 30 метрів.Будували цей міст та залізну дорогу найняті з Закарпаття та інших місць спеціалісти,яких місцеві жителі назвали
"барабами".
 
"Верхнє-Синевидне-Корчин-Крушельниця-Сопот-Довге-Рибник-Майдан-Зубриця/Мальмансталь
 
Головну лінію вузькоколійки від Верхнього Синєвидного до Мальмансталю(вцього села немає назви,воно було зруйноване ще "за Австрії"),збудовано в 1895-1913 роках від Синєвидного до Рибника долиною р.Стрий.Локомотивне депо було в Синевивидному.В1928 році було збудовано гілку Майдан-Зубриця та декілька відгалужень.
Обидві головні лінії закінчувались в горах ,біля Завадки (вузькоколійка Турка) та по інший бік вододілу. Початкова ширина колії становила 800 мм(як в Сколе і Зелемянці),а в 1948 році-750 мм. На ділянці Майдан-Зубриця було декілька великих мостів,залишки яких можна спостерігати і досі.На вузькоколійці працювали паровози ПТ4 і ВП1. Система зруйнована повністю в 1968 році,а в 1969 році взагалі розібрана.
 
Верхнє Синьовидне-Корчин-Крушельниця-Сопіт-Довге-Рибник-Зубриця-Мальмансталь прокладено у 1895-1913 рр. Локомотивне депо знаходилося в Синьовидному.У 1928р.добудовано вітку Майдан-Зубриця і декілька відгалужень.
Обидві лінії закінчувались в горах,біля Завадки.Початкова ширина колії становила 800 мм. 
 
У 1895-1896 рр. долиною річки Стрий планували збудувати залізницю Верхнє Синьовидне-Кропивник-Турка-Самбір. Однак ці плани так і не було реалізовано.В 1895-1906 роках цією трасою проклали лише лісову вузькоколійку Верхнє Синьовидне-Крушельниця,продовжену пізніше до Рибника з відгалуженнями на Зубрицю та Мальманшталь.
 
Ця залізниця існувала до 1969 року.Вийшла книжка Андрія Бассараба,Михайла Гнатишина,Ігоря Чудійовича"Вузькоколійка Сколівських Бескидів",у якій описані ця та інші локальні залізниці.Їх будували здебільшого для перевезення лісу.Однак у 1930-х роках на ній було запроваджено пасажирський рух. Ця лінія стала однією з перших малих залізниць Європи,яка отримала ліцензію для туристичного руху.
 
Джерело: Майдан. Дрогобицький район. З сивини століть:через віки,через роки.
Hosting Ukraine